metSophienaarSpanje.reismee.nl

Barcelona

Ik weet niet waar ik moet beginnen. We hebben zoveel gezien de afgelopen 2 dagen. We zijn gisteren begonnen in de hop on-hop off bus. Een bus met open dak die via 2 routes langs alle bezienswaardigheden in de stad rijdt. Je kunt overal in -en uitstappen. Via een koptelefoon krijg je achtergrond informatie over alles wat je onderweg tegenkomt. Wij hadden geluk dat het nog niet druk was dus zaten we boven in en vooraan. Hier was een klein afdakje en Sophie en Stijn zaten redelijk uit de zon. Bas en ik helaas niet en na een minuut of 15 voel je je als een biefstukje op een hete bakplaat. We zijn als eerste uitgestapt bij de Segrada Familia. De favoriet van Stijn. Hij heeft laatst gelezen dat ze al meer dan 200 jaar met deze kerk bezig zijn en dat het nog niet af is. Onbegrijpelijk volgens Stijn. Nu ik het gezien heb kan ik me er wel iets bij voorstellen. Een prachtig gebouw met ongelofelijk veel details. Tegenover de kerk hebben we meteen wat Barcelona shirts gekocht. Na veel en lang onderhandelen hebben we ze toch voor een aardige prijs meegekregen. Gelijk wat flesjes water ingeslagen want we waren inmiddels bijna uitgedroogd. Wat een hitte. We zijn via Avenue Gaudi naar de volgende stop gelopen. Onderweg zijn we gestopt om Tapas te eten en Sangria te drinken op een terrasje. Hoe Spaans wil je het hebben? Het typische Spaanse restaurant werd uitgebaat door een Chinees maar kniesoor die daar op let. Bas en ik hebben diverse gerechtjes besteld en hebben voor het eerst kennisgemaakt met de kleine inktvis, het was ook meteen de laatste keer. Niet weg te krijgen deze witte rubberachtige substantie. Ik was in de waan dat we iets anders hadden besteld dus ik had een flink stuk genomen. Oei....uitspugen is niet charmant dus het hele stuk in één keer doorgeslikt???? Maar zoals iedere goede Hollander zou doen heb ik toch nog een aantal stukken op. Zonde om het weg te gooien. We zijn nog in Parc Guell geweest en via het Olympisch Parc weer terug naar ons appartement. Onderweg nog bij Starbucks een ijskoffie gescoord. Lekker fris dachten we. Het was inderdaad fris maar wederom niet wat we verwachtte. We dachten een lekkere koffie shake te krijgen, in plaats daarvan kregen we koude koffie met een handvol ijsblokjes. Tegenvaller ????. s'-Avonds bij het restaurant beneden weer tapas gegeten. Dit was selfservice en we weten nu waar we op moeten letten dus prima gegeten.

Vandaag weer vol goede moed op pad. Het is voor Stijn onbegrijpelijk dat we vandaag weer gaan doen wat we gisteren al gedaan hebben en waarom gaan we niet gewoon zwemmen? We hebben hem omgekocht met kaartjes voor het aquarium en hem veel grote haaien beloofd. Hij ging akkoord. Wederom de bus genomen dit maal naar Parc Montjuic. Het park ligt boven op een berg die wij gaan beklimmen met een kabelbaan. Sophie is "not amused". Ze is zeker niet van plan om mee te gaan en blijft wel beneden. We hebben moeten praten als brugman maar het is toch gelukt (met een klein duwtje in de rug...letterlijk) Het uitzicht was adembenemend! Wat een grote stad met zoveel diversiteit. Je zou hier weken kunnen rondlopen en nog niet uitgekeken zijn. Vanuit het Parc gaan we met de metro naar de Ramblas. Een overvolle straat met winkeltjes, marktkraampjes, straatartiesten en restaurants. Hier moet je gewoon doorheen gelopen hebben. We stoppen om iets te eten en lopen daarna door naar het aquarium. Het is hier zo lekker fris en alleen daarom is het al de moeite waard. Het is een prachtig aquarium met haaien, roggen, kogelvissen, Nemo en zijn vader, piranha's en nog veel meer. We lopen weer terug naar de metro en inmiddels staat de Ramblas helemaal vol met levende standbeelden. Ze hebben er allemaalZzzC heel veel werk van gemaakt en het is een prachtig gezicht. Eenmaal thuis gaan Stijn en Sophie nog even zwemmen en we eten een broodje. We willenom 20:30de metro weer pakken om naar de Font Magica te gaan. Hier is s'avonds een licht en muziek show bij de fontein. Het is ontzettend druk dus de verwachtingen zijn hoog. Het is een geweldig spektakel. Het fontein is verlicht in diverse kleuren en het water spuit omhoog op het ritme van de muziek. Erg mooi. We pakken de metro weer naar huis. Sophie en Stijn gaan lekker naar bed en wij gaan de beentje strekken. Morgen gaan we weer vertrekken. Op naar Lloret de Mar.We gaan zeker nog een keer terug.....Bas en ik alleen en dan in de winter.

Oma en Opa Klaassen.

Wat een prachtig verhaal wat jullie allemaal gezien en gegeten hebben.
En gaaf dat Stijn de tik van Oma heeft mooie kerken bekijken je ziet het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Groeten en geniet.xxxx

Opa en oma

Jullie hebben wel heel veel gezien in die paar dagen. Leuk hoor, die inktvis kan ik me helemaal voorstellen hebben wij ook eens gehad en dachten dat het uienringen waren. We hebben de video van Sophie ook gezien erg leuk hoor net of we meegereisd zijn. Nog veel plezier en liefs van ons